poniedziałek, 23 kwietnia 2018

wielkanocne pisanki...

Tak, tak wiem za oknem wiosna w rozkwicie, każdy wypatruje słońca i soczystej zieleni przybliżającej do letnich dni i już skrycie, a może wręcz otwarcie marzy o wakacjach, a ja tu Wam pisanki pokazuję. Ale wybaczcie proszę. Poślizg mam spory, a zobowiązałam się zreferować i pokazać to co udało mi się stworzyć przez ostatnie miesiące.
     Niemal w przededniu świątecznych dni - jak zwykle u mnie - postanowiłam zrobić drobne podarki dla bliskich mi osób. Ponieważ dawno nie bawiłam się w decoupage - wybór padł na tę właśnie technikę.
Wszystkie "pisanki" wykonałam techniką serwetkową na styropianowych formach w dwóch wielkościach.
Pokryłam je białą farbą bazową, powycinałam barwne elementy z serwetek, które następnie nakleiłam na formą. Potem zaczęła się zabawa z malowaniem kolorowymi farbami przy pomocy cieniutkiego pędzelka, tapowanie gąbką, a na zakończenie wielokrotne lakierowanie. Nic nie zstąpi prawdziwych pisanek na wydmuszkach, ale te są zdecydowanie trwalsze i łatwiejsze w przechowywaniu, a równie lekkie jak tradycyjne pisanki.

     I tak w efekcie zmagań z materią powstała prawdziwie wielkanocna "pisanka" z sikorką bogatką, baziami i pierwszymi wiosennymi kwiatkami.

pisanki, wielkanoc, decoupage, decoupage na styropianie, pisanki decoupage, rękodzieło, hand made, świąteczne dekoracje, wielkanocne pisanki, pomysł na prezent, e-fectyinspiracji

pisanki, wielkanoc, decoupage, decoupage na styropianie, pisanki decoupage, rękodzieło, hand made, świąteczne dekoracje, wielkanocne pisanki, pomysł na prezent, e-fectyinspiracji

Była też pisanka skąpana w gałązkach bzu w lawendowym odcieniu oraz jajeczko różane...

pisanki, wielkanoc, decoupage, decoupage na styropianie, pisanki decoupage, rękodzieło, hand made, świąteczne dekoracje, wielkanocne pisanki, pomysł na prezent, e-fectyinspiracji

Zrobiłam też jajka z biedronkami dla dzieciaczków, takie troszkę z przymrużeniem oka, ale przecież Wielkanoc to radosny czas. Kto powiedział, że mają być tylko kurczaczki, króliczki, bazie czy obsypane kwieciem gałązki :).

pisanki, wielkanoc, decoupage, decoupage na styropianie, pisanki decoupage, rękodzieło, hand made, świąteczne dekoracje, wielkanocne pisanki, pomysł na prezent, e-fectyinspiracji pisanki, wielkanoc, decoupage, decoupage na styropianie, pisanki decoupage, rękodzieło, hand made, świąteczne dekoracje, wielkanocne pisanki, pomysł na prezent, e-fectyinspiracji

Jajeczka zrobiłam i... rozdałam. Pozostało tylko kilka zdjęć i  kolorowe plamy na spodniach. Taka już moja uroda - bez plamek, przecięć czy zagubień nie może obejść się żadna praca :).

A tu jeszcze do kompletu wiosenny staw z kaczusią w słoiku. Taka mała wielkanocna dekoracja.

pisanki, wielkanoc, decoupage, decoupage na styropianie, pisanki decoupage, rękodzieło, hand made, świąteczne dekoracje, wielkanocne pisanki, pomysł na prezent, e-fectyinspiracji
Decoupagowe pisanki - hand made by ThimbleLady

47 komentarzy:

  1. To prawda, czas goni, a zaległości trzeba kiedys nadrobic:) Śliczne pisanki! Dopieszczone w każdym calu:) Ja też mam już wiele pochlapanych koszulek i spodni:)) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Tak, pochlapane koszulki to podstawa przy takiej pracy :)

      Usuń
  2. Uwielbiam "sikorowe" motywy!
    Piękne pisanki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne pisanki :) Efekt fantastyczny, jestem pełna podziwy dla precyzji wykonania i pomysłu :)))
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No można by tam jeszcze parę elementów dopracować, ale bardzo dziękuję. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Magnífico trabalho! Os ovos da Páscoa ficaram lindos e coloridos.
    Beijo

    OdpowiedzUsuń
  5. Pisanki są piękne:))najbardziej podoba mi się ta z biedroneczką:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu. Bardzo mi miło. A myślałam, że te z biedronkami nie znajdą uznania :) Pozdrawiam

      Usuń
  6. Jesteś niezwykle zdolna! Prześliczne są te pisanki!!!
    Każda, to małe dzieło sztuki! Podziwiam Cię szczerze za talent i cierpliwość:))
    Buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taro droga dziękuję za miłe słowa, choć są na wyrost.

      Usuń
  7. Wyszło super, wszystkie piękne a ile musiałaś włożyć pracy /o talencie nie wspomnę/.
    Podziwiam /podobnie jak Tara/...pozdrawiam, buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne i wyjątkowe pisanki. Ta z sikorką szczególnie mnie urzekła.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, ja również mam słabość do sikorek :)

      Usuń
  9. Piekne,chociaz nie .....przepiekne !!! Dla mnie najpiekniejsza jest ta z hortensja :))))) cudowna :) pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renato za ogrom pochwał, aż się zaczerwieniała... Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  10. Twoje pisanki są prześliczne! Cieszę się, że zajrzałaś na mojego bloga, bo w przeciwnym razie nie wiedziałabym, że istniejesz;)A wiosenny stawik z kaczuchą - to istne cudeńko;) Przepraszam, że piszę tak bezosobowo, ale nie znalazłam nigdzie Twojego imienia...Ale mam cichą nadzieję, że poznam je;)Pozdrawiam Cię gorąco i i życzę miłego, majowego weekendu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgorzato. Bardzo mi miło, ze zawitałam do mojego małego świata, Bardzo też dziękuję za miłe sercu słowa. Mam nadzieję, że zagościsz tu na dłużej. Pozdrawiam serdecznie. Kasia :)

      Usuń
  11. Prześliczne pisanki.Biedroneczka wpadła mi w oko :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Muy bonito estos huevos de pascuas..
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne pisanki. Ta z bzem skradła moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To prawdziwe dzieła sztuki!!! Przepiękne :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te słowa. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  15. Przeurocze, świąteczne dekoracje. Jajeczka wyszły ślicznie! Najbardziej spodobało mi się to z gałązką bzu ale i zabawne biedroneczki robią wrażenie.
    Dziękuję Ci Kasiu za odwiedziny i miły komentarz.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Pozdrawiam słonecznie

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i również serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  17. Prześliczne są , szczególnie ta pierwsza :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam cię bardzo serdecznie w ten piękny kwietniowy wieczór trafiłam do ciebie tutaj przez swojego Instagrama także Postanowiłam zostawić kilka słów Bardzo mi się podobają twoje pisanki a moje serce skradła pisanka z sikorką jest przepiękna życzę ci miłego wieczoru udanej majówki oraz życzę mnóstwa kreatywności w tworzeniu kolejnych fantastycznych dzieł


    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  19. styropianowe formy to nie pisanki

    OdpowiedzUsuń
  20. Piekne prace, podziwiam, bo mi brak cierpliwosci!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ładne :) Sama w tym roku postanowiłam zrobić ozdoby wielkanocne własnymi rękoma :D Bardzo pomogły mi akcesoria ze strony https://pm-m.pl/278-wielkanoc/, kupiłam tam m.in jaja styropianowe do pomalowania, ozdobne piórka i koszyczek. Mam już ogólny zamysł, teraz tylko muszę wprowadzić to w życie.

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię w moim małym wirtualnym świecie. Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony ślad Twojej tu obecności... Jeśli spodobał Ci się mój blog serdecznie zapraszam Cię do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :-)