sobota, 14 stycznia 2012

naleśniki wegetariańskie...

     Dziś coś na ząbek. Uwielbiam wszelkiego rodzaju wyroby mączne.
Kluseczki, pierożki, naleśniki, knedle, pyzy...
Ponieważ całkowicie musiałam wyeliminować cukier z mojego menu zrobiłam naleśniki z warzywami i pieczarkami.
     Najprostszy chyba z możliwych przepisów na ciasto naleśnikowe to mąka, jajko, mleko, szczypta soli, trochę wody (bo na samym mleku naleśniki są zbyt twarde) i olej.
Rozbijamy jajka, dodajemy mleko i sól, wszystko razem mieszamy. Dodajemy mąkę, następnie wodę i znów mieszamy, na koniec aby uniknąć przywierania ciasta do patelni dodajemy ze dwie łyżki oleju. W tym samym czasie kroimy warzywa (wg uznania – ja wybrałam marchewkę, pietruszkę korzeń i nać, cebulę oraz seler), które następnie na odrobinie oliwy podsmażamy. Osobno podsmażamy pokrojone pieczarki. Wszystko razem mieszamy i nadziewamy gotowe naleśniki, które zwijamy i - aby się nie rozwijały - spinamy wykałaczką. Ponownie wkładamy je na patelnię lub do piekarnika. Kilka minut i gotowe.
Szybko i całkiem smacznie J


15 komentarzy:

  1. Jak smakowicie wyglądają.. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, wygląda niesamowicie kusząco ! Bardzo sympatyczny blog :)

    Zapraszam do siebie na konkurs, w którym do wygrania bardzo ciekawe dodatki Hand-made :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi smaka narobiłaś
    fajny sposób z tymi wykałaczkami,faktycznie teraz nic nie wyleci

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też nalesniki ale na słodko, z dżemami własnej roboty i bitą śmietaną....pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja osobiście też wolę na słodko naleśniki, ale jak patrzę na te fotki to ślinka leci...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja właśnie zjadłam na kolacje naleśniki z nutellą.
    Przepis do Twoich bardzo łatwy, to może się skusze któregoś dnia, bo na słono naleśniczki też lubię!

    OdpowiedzUsuń
  7. naleśniki z powidłami albo z serem, to moje ulubione:))) Twoje bardzo ładnie podane:))

    OdpowiedzUsuń
  8. oj ja też bardzo lubię naleśniki na słodko, ale z diety musiałam wyeliminować cukier niestety... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje, masz ku temu powod , mysle ze zdrowotny.
      Pamietajcie , ze we wszystkich produktach gotowych, jest mnostwo soki, cukru i td.......
      Osoby ktore maja problemy zdrowotne, musza tak sie odzywiac a nie inaczej, tu chodzzi wtedy o Zycie!
      Teraz , i bedzie gorzej jest plaga osob chorych na cukrzyce , nie dlatego ze obzeraja , to jest bzdura, w dzisiejszych czasach produkty zywnosciowe sa naprawde nie zdrowe, powoduja zmiany w organizmie, trzustka zaczyna zle pracowac, ciagly stress, i zapadamy na cukrzyce, ona nie boli , ale cukier obecny we krwi , doslownie zzera rozne organy, jak naczynia krwionosne, wzrok, nerki , ogolnie uklad krazenia itd.....
      Madre odzywianie sie , nie doprowadza do takich sytuacji, wierzcie mi ja tez kiedys jadlam wszystko , i bylam zdrowa, ale po kilku latach utraty bliskich , stresu, zapadlam na cukrzyce , i teraz tez musze absolutnie wyeliminowac cukier. Wszystko mozna jesc, tylko nie tluszczu, smalcu , cukru, owoce , warzywa , niektore nie maja cukru , ale sa owoce ktore maja cukier, ale to jest inny cukier , ktory tak nie szkodzi jak ten przemyslowy.Madra jestes , ze wiesz co mozesz jesc a co nie , pamietaj od tego sie nie choruje i nie umiera, madrze odzywiajac sie , mozna nawet do prawie 100 lat zyc. Ale tez uwazaj na produkty typu maka , reszte sama wiesz, przepraszam , ale wpisuje sie jako anonim ,
      pozdrawiam i zycze duzo sily do wszystkiego, bedzie wszystko ok!

      Usuń
  9. Dostałam zalecenie od Pani Doktor jeść tylko mięso, ryby i warzywa (nienawidzę warzyw). Żadnych mącznych ani słodyczy. Twoje naleśniki zjadam oczami :( A bez mąki i słodyczy moje życie straciło sens...

    OdpowiedzUsuń
  10. Często robię takie z farszem warzywnym! Uwielbiam! Pomysł z wykałaczkami wykorzystam przy najbliższej okazji! A miód możesz????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sivka - no niestety, miodu też nie mogę...:(
      Nutmeg - moje życie bez słodyczy może sensu nie straciło, ale jest mi niezwykle trudno - z drugiej strony strach przed grzybem jest większy niż ochota na słodkości

      Usuń

Witam Cię gościu miły w moim małym wirtualnym świecie. Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony ślad Twojej tu obecności... Jeśli spodobał Ci się mój blog serdecznie zapraszam Cię do obserwowania.