piątek, 19 sierpnia 2016

porteczki i muszka...

     Po szydełkowym etui czas na mały ciuszek. Dosłownie mały, bo dla niespełna rocznego jegomościa. Przeznaczenie - strój urodzinowy! Miał być nieco bardziej elegancki niż ten poprzedni typowo wakacyjny, który pokazałam (tu).  Oparłam się więc na tym samym wzorze, na podstawie którego szyłam turkusowe porteczki. Tym razem jednak wybrałam czarno-białą tkaninę w drobną kratkę. Zdecydowałam też, że szelki będą na żabkach, aby można je łatwo odpiąć. Do tego uszyłam muszkę. Ozdobiłam ją na środku satynową tasiemką w groszki.

e-fectyinspiracji spodenki dla chłopca na szelkach w kratkę zestaw dla chłopca moda dziecięca jak uszyć  muszka w kratkę

Wszystko elementy są regulowane - porteczki są na gumce, w tylnej części szelek też wciągnęłam szeroką gumkę, a muszka zapinana jest na rzep, co daje spore pole manewru.

e-fectyinspiracji spodenki dla chłopca na szelkach w kratkę zestaw dla chłopca moda dziecięca jak uszyć  muszka w kratkę

Szycie było szybkie i bardzo przyjemne. Tkanina łatwo poddawała się krojeniu, a drobna kratka nie wymagała wielu zabiegów dopasowujących.

e-fectyinspiracji spodenki dla chłopca na szelkach w kratkę zestaw dla chłopca moda dziecięca jak uszyć  muszka w kratkę

Potrzebne materiały:
- tkanina w krateczkę - 50/140 cm
- 3 żabki do szelek
- kawałek szerokiej gumy do szelek
- węższa gumka do pasa i nogawek
- flizelina do usztywnienia szelek i muszki
- rzep

e-fectyinspiracji spodenki dla chłopca na szelkach w kratkę zestaw dla chłopca moda dziecięca jak uszyć  muszka w kratkę
made by ThimbleLady

30 komentarzy:

  1. Rewelacja! Komplet wyszedł cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak uważam, wyszło super. Serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu i również serdecznie pozdrawiam!

      Usuń
  3. Genialne! Chętnie zobaczyłabym małego modela w tym zestawie. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że ja też czekam z niecierpliwością na zdjęcie malca w całej krasie :)

      Usuń
  4. Muszka jest przeurocza, a spodenki... Aj, śliczności ;) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny komplecik dla małego gentelmena :-) Ta muszka to wisienka na torcie <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne ... muszka dodaje smaczku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale szykowny zestawik, będzie mały elegancik :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uroczy komplecik dla malusiego eleganta.

    OdpowiedzUsuń
  9. ślicznie to uszyłaś! a muszkę to bym sama chętnie nosiła! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję - taka muszka to na prawdę prosta sprawa :)

      Usuń
  10. Jakie to cudne,bardzo mi się podoba.może kiedyś będę mieć wnusia to wykorzystam taki super pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam - szyje się szybciutko i jeszcze sprawia spora radości :)

      Usuń
  11. A to n ci portaski. Będzie niezły elegancki. Musisz koniecznie pokazać zdjęcia tego jegomościa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to też się ni emogę doczekać zdjęcia :)

      Usuń
  12. taki mały dżentelmen musi tez wyglądać, a w takim zestawie urzeknie niejedną papnienkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano musi :) Kto wie może jakiejś pannicy zawróci w głowie ;)

      Usuń
  13. wyszło rewelacyjnie,szkoda,że nie pokazałaś na dziecku :)
    ja pamiętam,że moja córa na roczek miała sukienkę w taki właśnie wzór i kokardę na główkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. This is perfect for a little gentleman !!! Good job!

    OdpowiedzUsuń
  15. Rany! Jakie cudo!
    Szkoda, że mój synek ma już ponad metr osiemdziesiąt, bo zamówiłabym i dla niego takie portusie:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Komplecik wyszedł cudny ! Taki uroczy, chłopięcy i elegancki zarazem, ale bez przesady :) Ta dbałość o szczegóły podoba mi się ogromnie w Twoich pracach :)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię w moim małym wirtualnym świecie. Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony ślad Twojej tu obecności... Jeśli spodobał Ci się mój blog serdecznie zapraszam Cię do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :-)