środa, 30 listopada 2016

czarna sukienka z jerseyu.../ black knitted dress...

     Na galowo…
biała bluzka i czarna sukienka – można rzec - klasyka gatunku. W dzieciństwie ten zestaw kolorów kojarzył mi się ze szkolnym apelem na rozpoczęcie i zakończenie roku, z dniem patrona czy nauczyciela. Później to połączenie stało się dla mnie absolutna podstawą do pracy, na uczelnię, na wieczorne wyjście…  Muszę przyznać, że eksploatowałam go namiętnie przez długie lata. Zresztą nadal często zdarza mi się sięgać po ten uniwersalny zestaw kolorów.
W mojej szafie nadal w przewadze są czarne spodnie, sukienka, spódnice, tuniki, bluzki czy swetry. Obowiązkowo też czarne buty - od sandałków po kozaki, czarny płaszcz, szal i rękawiczki. Do tego ulubione białe bluzki – koszulowe i wygodne bawełniane, na lato białe, lniane spodnie i długa sukienka.
     Pierwszą czarną sukienkę z jerseyu uszyłam sobie jakieś 4 lata temu i pokazywałam ją tuWbrew moim oczekiwaniom, a może bardziej pobożnym życzeniom -  gatunek materii okazał się kiepskiej jakości i po krótkim czasie użytkowania okrutnie się zmechacił, przez co sukienka wyglądała bardzo nieestetycznie. Ale polubiłam ten fason i wygodę jaką daje lekko elastyczna materia. A ponieważ jesień to czas moich urodzin, imienin i rocznicy bloga (to już pond 6 lat) postanowiłam z tej okazji uszyć sobie kolejną czarną kieckę. Jednak tym razem z lepszego gatunku jerseyu – tzn tak mnie zapewniano przy zakupie dzianiny. Ostatecznie oczywiście to czas pokaże jak będzie się sprawował, ale w dotyku wydaje się być lepszy.

e-fectyinspiracji, moje szycie, czarna sukienka z jerseyu, jak uszyć sukienkę, mała czarna, mini sukienka, buty Maxoni, wisior z zegarkiem, wisior z maszyną do szycia, black&white, biała bluzka czarna sukienka

e-fectyinspiracji, moje szycie, czarna sukienka z jerseyu, jak uszyć sukienkę, mała czarna, mini sukienka, buty Maxoni, wisior z zegarkiem, wisior z maszyną do szycia, black&white, biała bluzka czarna sukienka

Sukienka ma kształt litery A – dopasowane ramiona i lekko rozkloszowany dół. Składa się z 6 elementów – 2 części tyłu, 1 części przodu, 2 mini rękawów i obłożenia szyi. Jest na tyle szeroka, że nie potrzebne było zapięcie – zamek czy guziki, ale na tyle dopasowana abym nie wyglądała w niej jak w worku.  Jest nieco dłuższa niż ta z przed 4 lat – sięga nieco powyżej kolan.

e-fectyinspiracji, moje szycie, czarna sukienka z jerseyu, jak uszyć sukienkę, mała czarna, mini sukienka, buty Maxoni, wisior z zegarkiem, wisior z maszyną do szycia, black&white, biała bluzka czarna sukienka

e-fectyinspiracji, moje szycie, czarna sukienka z jerseyu, jak uszyć sukienkę, mała czarna, mini sukienka, buty Maxoni, wisior z zegarkiem, wisior z maszyną do szycia, black&white, biała bluzka czarna sukienka


e-fectyinspiracji, moje szycie, czarna sukienka z jerseyu, jak uszyć sukienkę, mała czarna, mini sukienka, buty Maxoni, wisior z zegarkiem, wisior z maszyną do szycia, black&white, biała bluzka czarna sukienka

Zestaw ten stanowi tło do podarku urodzinowego – zegarka w kształcie maszyny do szycia. Prawda, że urokliwy podarek dla pasjonatki szycia?!

e-fectyinspiracji, wisior z zegarkiem, wisior z maszyna do szycia, prezent  dla pasjonatki szycia



e-fectyinspiracji, moje szycie, czarna sukienka z jerseyu, jak uszyć sukienkę, mała czarna, mini sukienka, buty Maxoni, wisior z zegarkiem, wisior z maszyną do szycia, black&white, biała bluzka czarna sukienka
 jerseyowa sukienka - made by ThimbleLady
Wisior z zegarkiem  - podarunek - nn
Buty - Maxoni

25 komentarzy:

  1. It's all beautiful!
    Have a good day.

    OdpowiedzUsuń
  2. Urokliwa ta sukienka, niby szeroka ale fajnie pokazuje sylwetkę, czarne sukienki są zawsze potrzebne i warto mieć taką w szafie, a połączenie z bielą jest najlepszym zestawieniem, może kojarzyć się ze szkołą, choć zawsze wygląda elegancko.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Mam nadzieję, ze będzie się dobrze sprawować i nie zmechaci się zbyt szybko.

      Usuń
  3. I'm in love with your shoes! Baci, Valeria - Coco et La vie en rose FASHION & BEAUTY

    OdpowiedzUsuń
  4. Sukienka jest naprawdę fajna. Bardzo podoba mi się jej luźny fason.
    Wisiorek to rzeczywiście udany prezent urodzinowy :)!!!
    Pozdrawiam serdecznie :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sicznie dziękuję, Mi też własnie ten luźniejszy fason odpowiada. Czas pokaże, czy materia sprawdzi się tym razem.

      Usuń
  5. Fajna sukienka.Zegarek rewelacja.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wisiorek jak z bajki!!!
    A taka sukienka sprawdzi się na wiele okazji, więc warto mieć ją w szafie:D
    Fajnie wyglądasz! Klasycznie, ale z nutką retro dzięki temu zegarkowi:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Też liczą, że sukienka trochę mi posłuży. A zegarek mnie rozczula ;)

      Usuń
  7. Sukienka super.kocham takie fasony.Czerń i biel chyba w szafie u każdej z nas. Ja bez tych kolorów raczej nie potrafiłabym egzystować. Wisior cudny. uwielbiam takie gadżety. Ja też posiadam taki gadżecik w formie miniaturowej maszyny a jest to temperówka.
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To ponadczasowe połączenie sprawdza się idealnie w każdej sytuacji :) O maszyna - temperówka - super sprawa.

      Usuń
  8. Bardzo klasyczny i świetny zestaw, super długość, bardzo zgrabnie wyglądasz.
    Naszyjnik z zawieszką z maszyną - wow! po prostu super...
    Mam podobne buty ale ich nie lubię, coś mi w nich nie pasi ale Ty wyglądasz w nich znakomicie.
    Serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Basiu. Mi akurat buty przypasowały. Tegoroczną jesienią okazały się idelane.

      Usuń
  9. Mała czarna zawsze się przyda, warto ją mieć w szafie :) Gratuluję ... 6 latek blogowania, to nawet sporo, życzę dużo kreatywności - Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Też liczę, ze to nie jej jedyna odsłona ;).

      Usuń
  10. Piękna w swej prostocie sukienka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, klasyczna mała czarna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sukienka jest śliczna:)))taka prosta i elegancka:)))wisiorek fantastyczny:)Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam Reniu.

      Usuń
  13. Sukienka piekna, bardzo lubie taki fason, wygladasz w niej wyjatkowo. Prezent maszynka-zegarek rewelacja! Gratuluje 6 Lat prowadzenia bloga i zycze wszelkiej pomyslnosci z okazji az! tylu okazji....Pozdrawiam Cie serdecznie, ThimbleLady:-)

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię w moim małym wirtualnym świecie. Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony ślad Twojej tu obecności... Jeśli spodobał Ci się mój blog serdecznie zapraszam Cię do obserwowania. Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :-)